یک حمام اولتراسونیک معمولی برای بررسی امکان تشکیل نانوذرات طلای کروی آبی (GNPs) در شرایط جوی استفاده شد. اثرات انرژی مافوق صوت بر اندازه و مورفولوژی GNP نیز مورد بررسی قرار گرفت. GNPهای کروی بسیار تک پراکنده با کاهش سیترات سدیم در یک حمام اولتراسونیک معمولی، بدون بخاری اضافی یا همزن مغناطیسی، با موفقیت سنتز شدند، همانطور که توسط طیف مرئی ماوراء بنفش و میکروسکوپ الکترونی عبوری مشهود است.

نشان داده شد که انرژی اولتراسونیک یک پارامتر کلیدی برای تولید GNP های کروی با اندازه های قابل تنظیم (20 تا 50 نانومتر) است. یک طرح پیشنهادی برای درک نقش انرژی مافوق صوت در تشکیل و رشد GNP مورد بحث قرار گرفت. روش ساده تک مرحله‌ای با استفاده از یک حمام اولتراسونیک معمولی همانطور که در این مطالعه نشان داده شد فرصت‌های جدیدی را در تولید سوسپانسیون‌های آبی GNP‌های کروی تک پراکنده ارائه می‌دهد.

نانوذرات طلا (GNPs) به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد و جذاب خود، مانند رسانایی حرارتی و الکتریکی بالا، اثرات فتوترمال، خواص نوری وابسته به اندازه و شکل قابل تنظیم، پایداری شیمیایی، زیست سازگاری و عامل‌سازی آسان، مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در طیف گسترده ای از کاربردها از جمله علم مواد، کاتالیزور، زیست پزشکی و فناوری نقاط کوانتومی . از زمانی که اولین تحقیق علمی در مورد تشکیل کلوئیدهای طلا با احیای تری کلرید طلا توسط فسفر توسط فارادی در سال 1857 منتشر شد روش های مختلفی برای سنتز طلای کلوئیدی استفاده شده است، مانند روش های شیمیایی . روش معروف ترکویچ ساده ترین راه برای تولید سوسپانسیون های آبی از GNP های تک پراکنده با پایداری خوب است.

دستگاه التراسونیک